Ringkøbing Skole

Skole/hjem samarbejdet

Kontaktperson

Hver elev har tilknyttet en kontaktperson, som har den primære kontakt til hjemmet. Aula bruges som den primære samarbejdsplatform mellem forældre og medarbejdere i hverdagen. Derudover kan skolens personale, når dette egner sig bedst, kontakte hjemmene telefonisk. Forældre har mulighed for at kontakte SCV’s personale dagligt ml. 7.30 og 7.45 på telefon: +45 2239 7390. Vi lægger stor vægt på en hurtig, åben og klar kommunikation i hverdagen for at opbygge et så tæt og tillidsfuldt samarbejde som muligt til gavn for eleverne.

Statusmøde og elevplan

En gang årligt holdes et statusmøde for alle elever. I mødet er der fast deltagelse af en psykolog fra Dagtilbud og Undervisning, afdelingsleder, kontaktperson, forældrer og efter behov øvrige fagpersoner/nøglepersoner omkring eleven – herunder også personale fra SFO/Klub og UU - vejleder.

Forud for statusmødet udarbejdes i løbet af efteråret en elevplan for hver elev. Elevplanen tilgår hjemmet elektronisk. Dele af elevplanen indgår i drøftelserne på statusmødet. Møderne tager udgangspunkt i en helhedsforståelse af barnet ud fra såvel hjemmets som fagpersonernes perspektiv. Formålet er at opnå det bedst mulige grundlag for re-visitering, ændringer omkring praktiske forhold i hverdagen og særlige indsatser omkring den enkelte.

Skolen indkalder og udsender dagsorden til/referat fra statusmødet.

Skole/hjem samtaler

Udover statusmødet afvikles der 1 gang årligt en skole/hjem samtale med deltagelse af kontaktlærer og hjemmet.

Forældremøde

Der indkaldes som minimum til 1 årligt forældremøde for den samlede forældrekreds i SCV. Mødet holdes ved skoleårets start. Herudover indkaldes til behovsbestemte fyraftensmøder, når dette er relevant.

Klasseforældreråd

Som på den øvrige del af Ringkøbing Skole opfordrer vi til, at der etableres et klasseforældreråd, som på forskellig vis kan støtte op omkring klassens sociale liv til gavn for eleverne.